Personlig service i en uppkopplad tid

För tre år sedan skrev vi om köksluckor och hur de kan förnya och fräscha upp ett kök samtidigt som de höjer dess värde. Nu tänkte vi skriva lite om köksluckor igen, men ur ett lite annorlunda perspektiv. Numera har i princip alla tillgång till internet och e-handeln ökar stadigt. Men är det bara av godo? Förlorar vi inte någonting, den personliga servicen, genom att bara handla på nätet? Vi är många som tycker att det är så, och att inte alla inköp kan göras enbart online, för då finns det en stor risk att resultatet inte blir bra. Personlig service behövs fortfarande.

Se i verkligheten innan köp
När du köper till exempel en bok online så är det inte så viktigt att se den i verkligheten innan köp. Innehållet är det viktiga och den information du hittar på nätet räcker gott och väl. När det gäller köksluckor och flera andra saker är det inte så. Det krävs där att du ser dem i verkligheten innan du kan bilda dig en bra uppfattning om deras kvalitet, hur de gör sig i verkligheten. Men det betyder inte nödvändigtvis att du måste ta bilen och åka iväg till en butik för att titta på dem. Det är här servicebiten kommer in.

Hembesök
Det är betydligt enklare och bekvämare om butiken kommer till dig, med köksluckor som du kan titta på i dit kök för att verkligen kunna se hur de kommer att passa in, samtidigt som du får tips och råd från personer med lång erfarenhet av köksluckor. Här är Mälarkök ett bra exempel. Att köpa köksluckor härifrån innebär att de kommer på gratis hembesök med material och färger som du kan välja mellan tills du är nöjd. Inte riktigt lika snabbt som att köpa direkt online, men lika bekvämt och resultatet blir att du får precis de köksluckor som du vill ha.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *